4 Temmuz 2011 Pazartesi

BOŞNAK MANTISI




MALZEMELER

1 yumurta
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 bardak su
Deniz tuzu
Aldığı kadar un
Üzeri için eritilmiş tereyağ
Ara katlar için bir miktar margarin veya biskin

KIYMA HARCI İÇİN

300 gr kıyma
1 adet kuru soğan
4 diş sarımsak
Deniz tuzu
Fesleğen,kırmızı biber,karabiber

Üzeri için sarımsaklı yoğurt


HAZIRLANIŞI

1.Tüm malzemeler karıştırılıp yoğrulur kulak memesi kıvamında bir hamur yapılır dinlendirilir.
2.Dinlenen hamur tekrar yoğrulur 3 eşit parçaya ayrılır.1 parçası alınır diğer 2 parçanın üzeri kapatılır kurumaması için.
3.Aldığımız hamuru yoğurup uzatarak tekrar 5 parçaya keselim.Her bir paçayı yemek tabağı büyüklüğünde açalım ve arasına eritilmiş margarin sürelim.Açtığımız 5 parçayı üst üste yerleştirdikten sonra tekrar büyük bir hamur olana kadar açalım.
4.Açılan hamurun kenarına kıyma harcımızı koyalım ve rulo şeklinde saralım.Sardıktan sonra ortası kalın olabilir elimizle hamuru uzatarak eşitlemeye çalışalım.Hamurumuzu 2 parmak kalınlığında keselim.
5.Kesilen hamurların 2 kenarını yapıştıralım ve küçük top şeklini verelim.Bu şekilde hamurumuzu bitirelim.


6.Tepsiye dizilen hamuru üzerine eritimiş tereyağ gezdirelim.180 derecede kızara kadar pişirelim.
7. Piştikten sonra üzerine sarımsaklı yoğurt döküp, yağda kızdırılmış biberde gezdirebilirsiniz.
8.Boşnak mantısını ben hocamdam bu şekilde öğrendim ve bildiğim gibi yaptım.Fakat bu mantıda içi boş pişirilip üzerine koyu bir ayran dökülüyormuş,bu şekilde yapanlarda var.Tercih size kalmış.Ben bu halini çok seviyorum, mantıdan ziyade börek gibi oluyor.Size hangisi uygun gelirse sizde o şekilde yaparsınız.
NOT:Hamurunuz daha çok çıksın isterseniz 2 bardak su kullanın.Benim bu ölçümde yuvarlak borcam doldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...